Måndagsgolfen

Trivsel och samvaro varje måndagsmorgon!

Måndagsgolfen är ”basen” i vår verksamhet och vi träffas och tävlar varje helgfri måndag under hela säsongen.

• Måndagsgolfen spelas som singel slaggolf – normalt med kanonstart från kl 9.00.
  • Som en match i matchen har vi även en lagtävling där resp 3- eller 4-boll utgör ett lag.
  • Anmäl dig via Min Golf senast kl 18:00 på söndagen före spelmåndagen. Spontananmälan senast kl 8.30 på speldagen är också möjlig. Max 100 deltagare enligt principen först-till-kvarn. Ange val av tee: 46, 51 eller 56.
  • Lottning sker på plats efter kl 8.30. Första start kl 9:00.
  • Startavgift 50 kr. Betalas via Swish 123 272 92 83 till Växjö GK när du ankomstregistrerar dig senast kl 8.30. Använd gärna QR-koden i klubbhuset.
  • Scorekort med ifyllt namn, golfid, shcp och tee lämnas vid ankomst.
  • Prislista presenteras via mail efter tävlingen.
    Utöver singel- och lagpriser har vi ett bruttopris för bäste Oldboy från tee 56.
  • Priser är i form av presentkort som kan avhämtas i klubbens shop efter sista Måndagsgolfen för säsongen.
  • Aktuella tävlingsledare och starters framgår av vårt tävlingsprogram och finns även noterade under respektive tävling på Min Golf.
  • OBS! Notera när du själv ska hjälpa till som starter. Passar inte din tid som starter, byt med någon och meddela detta till din partner och Per Bjerdahl.
  • Kontaktperson för tävlingsprogram och tävlingar är Per Bjerdahl per.bjerdahl@gmail.com eller 0737-995562
Vandringspris till Gösta Edströms minne

Varje säsong spelar vi också om vandringspriset till Gösta Edströms minne – Årets Old Boy! Priset delas ut till den spelare som fått den lägsta nettosnittscoren på sina åtta bästa måndagsronder under hela säsongen.

Sommargolf

Under juli månad spelar vi Sommargolf på måndagarna. Sommargolfen arrangerar vi tillsammans med Damerna. Denna tävling är öppen för alla seniora medlemmar på klubben.